dijous, 23 de maig del 2013

EL BLOC PRESENTARÀ UNA MOCIÓ PER INSTAR A LA DGT A NO INCORPORAR L'ÚS OBLIGATORI DEL CASC CICLISTA

El Bloc-Coalició Compromís de Puçol presentarà este pròxim dilluns al ple ordinari municipal una moció per instar a la Direcció General de Trànsit per a no incorporar l'ús obligatori del casc ciclista, de la mateixa forma que establisca que la bicicleta circule preferentment pel mig del carril i no per la dreta com proposa la DGT i que generalitze la velocitat màxima en ciutat a 30 km com recomana el Parlament Europeu.

Una campanya al youtube explica que el ciclista no és el responsable del sorollós trànsit ni de la inseguretat produïda per la velocitat dels automòbils de la mateixa manera que la bicicleta no contamina ni actua contra la salut de les persones com tampoc contribueix a la dependència energètica. Aquesta és una de les tantes campanyes contra la proposta de modificació del Reglament General de Circulació feta per la Direcció General de Trànsit (DGT).

En esta proposició la DGT presenta dos punts que han resultat molt polèmics, es tracta de l'obligatorietat del casc ciclista i que la bicicleta circule pel carril dret preferentment. Acció Ecologista Agró, un dels molts grups ecologistes que estan en contra d'esta proposició, afirma que "ni els cascos ni les armadures ens protegiran dels cotxes, els verdaders botxins del trànsit urbà i interurbà". A més l'associació verda ha donat estadístiques d'Austràlia i Nova Zelanda, països que han aplicat l'obligatorietat del casc i reflecteixen que es va reduir entre un 30 i un 40 % l'ús de la bici però els accidents a penes van minvar. 

En resum: molts estudis asseguren que l'aplicació d'esta norma no servirà per reduir els accidents sinó per a reduir l'ús d'este vehicle no-contaminant. És per este motiu pel qual el Bloc-Coalició Compromís presentarà una moció per instar a la DGT a no incorporar l'ús obligatori del casc en l'ús urbà de la bicicleta, per no ser una mesura de seguratat eficient; que establisca que al bici circule preferentment pel mig del carril, com ja contemplen algunes ordenances municipals de circulació com la de València i que generalitze la velocitat màxima en ciutat a 30 km, seguint les recomanacions del Parlament Europeu (CIUTAT 30) excepte per a aquelles avingudes en què els Ajuntaments acordes un altres límits.

En cas d'aprovació, Puçol és convertiria en un dels municipis valencians més que es manifesten en contra del casc ciclista com són València, Elx, Gandia o Castelló, en la què el PP ha votat a favor i en alguns casos (Elx) ha proposat esta moció.

Campanya en contra del casc obligatori.

2 comentaris:

  1. pero en cas d accident, si dus casc pot evitarte algo de mal, inclus la diferencia entre segir viu o no...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els estudis afirmen que en més del 80 % dels casos el casc no fa res.

      És a dir, de 15 morts en bicicleta en València, soles en 2 casos els haguera salvat la vida. I, a més, les causes dels accidents són per culpa dels cotxes.

      El tòpic de "el casc salva vides" no serveix ací. Anar en bicicleta és quasi tan perillós com caminar.

      Elimina